System rejestracji czasu pracy – jakie korzyści daje dla pracodawcy i pracowników?

Ewidencja czasu pracy jest ważna w każdym przedsiębiorstwie. Umożliwia i usprawnia pracę księgowych, a ponadto daje podstawę do prawidłowego rozliczania wynagrodzenia miesięcznego. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązanie, którym jest instalacja systemu rejestracji – czy jest to opłacalne?

Kontrola czasu pracy – jakie daje korzyści pracodawcy?

System RCP jest jednym z ważniejszych narzędzi przeznaczonych dla pracodawców. To najprostszy sposób, który małym kosztem pozwala kontrolować wydajność i efektywność pracy w zakładzie. Poza tym powoduje poprawę dyscypliny wśród pracowników.

Poprzez monitorowanie czasu, jaki zatrudnieni spędzają nad zadaniami, pracodawcy mogą zidentyfikować obszary nieefektywności i podjąć odpowiednie kroki w celu ich naprawienia. Przedsiębiorcy pełniący stanowiska kierownicze są w stanie wykorzystać dane z kontroli czasu pracy, aby lepiej zrozumieć mocne i słabe strony swojego personelu, a potem podejmować bardziej świadome decyzje np. przy przydzielaniu premii lub awansów.

Automatyczne śledzenie czasu pracy pozwala pracodawcom dokładniej obliczać wynagrodzenia za nadgodziny i zarządzać urlopami pracowniczymi – co daje pewność, że pensja będzie zawsze sprawiedliwie obliczona. Obecnie nie ma lepszego rozwiązania, które pozwala na tak skuteczną organizację pracy.

Korzyści dla pracowników – wiarygodna forma kontroli czasu pracy

Zamontowanie systemu rejestracji czasu pracy jest korzyścią dla każdego zatrudnionego. Rzetelnie przeprowadzony spis godzin jest podsumowaniem działalności pracownika w określonym przedziale czasowym. To oznacza, że będzie on w stanie spojrzeć krytycznie na wykonywane przez siebie zadania i uświadomić sobie, w jaki sposób może zacząć pracować nad optymalizacją wykonywania przydzielanych mu czynności.

Ponadto będą mieć pewność, że są rozliczani z przepracowanych godzin zgodnie ze stanem faktycznym. Rejestratory są w stanie uwzględnić nawet kilkunastosekundowe opóźnienia, dzięki czemu pracownicy będą mieć świadomość ile będą musieli odrobić minut lub godzin w skali miesięcznej. Dzięki klarownej sytuacji już nigdy nie dojdzie do kolejnych do nieporozumień z pracodawcą.

Oszczędność czasu – brak konieczności wypisywania tabelki z datami i miejscami

Tradycyjna kontrola czasu pracy zazwyczaj polega na własnoręcznym wpisywaniu informacji do kartek zeszytu lub tabelek oprogramowania komputerowego. To strata cennych minut, które można przeznaczyć na pracę właściwą. Jest to możliwe po zainstalowaniu cyfrowego i automatycznego systemu rejestracji.

Lepiej nie zwlekać i ograniczać straty już teraz – czas to pieniądz!