Ze względu na stan epidemii, Urząd Miejski w Zawierciu jest zamknięty dla interesantów do odwołania. Przygotowaliśmy dla mieszkańców zestawienie najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi. Na początek sprawy załatwiane w Wydziale Spraw Obywatelskich.
W jaki sposób można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego?
Wniosek o wydanie dowodu osobistego można przesłać w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Jak odebrać dowód osobisty?
Dowód osobisty w wyjątkowych sytuacjach można odebrać po wcześniejszym telefonicznym zgłoszeniu zamiaru odbioru dowodu osobistego (tel. 32 49 412 15 lub 32 49 411 47) oraz ustaleniu dnia i godziny odbioru.
Jak dokonać zmian w swoim wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej? Jak zawiesić, wznowić, zamknąć swoją działalność gospodarczą?
Kierując się troską o bezpieczeństwo przedsiębiorców oraz pracowników gmin zaangażowanych w proces przyjmowania i weryfikacji wniosków o wpis do CEIDG:
1) zalecamy składanie wniosków do CEIDG drogą elektroniczną (online) lub przesyłanie wniosków pocztą, ale wówczas podpis powinien być poświadczony przez notariusza.
2) informujemy, że wniosek - w szczególności w zakresie daty rozpoczęcia, zawieszenia, wznowienia, zakończenia - może być złożony w DOWOLNYM TERMINIE. Taki wniosek można złożyć także po ustaniu pandemii lub innych przeszkód (np. choroba).
3) w przypadku chęci złożenia wniosku papierowego przez przedsiębiorcę prosimy o wypełnienie wniosku (wskazane jest wpisanie w punkcie 9 numeru telefonu do kontaktu z przedsiębiorcą) i przed wrzuceniem go do skrzyni podawczej znajdującej się przed wejściem do Urzędu Miejskiego prosimy o telefoniczne poinformowanie pracownika (tel. 32 67 22757), umożliwić weryfikację tożsamości osoby składającej wniosek.
Jak uzyskać zaświadczenie o wymeldowaniu lub zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy?
Druk wniosku o wydanie zaświadczenia należy pobrać ze strony internetowej Urzędu Miejskiego (Poradnik Interesanta). Wypełniony druk wniosku należy wrzucić do skrzynki podawczej przy wejściu do Urzędu Miejskiego i telefonicznie (tel. 32 67 00 498 ) ustalić datę i godzinę odbioru zaświadczenia lub ustalić, że zaświadczenie będzie wysłane pocztą.
Dlaczego Komisja Mieszkaniowa nie rozpatrzyła jeszcze mojego wniosku?
W związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie stanu epidemii oraz wejściem w życie ograniczeń z tym związanych, zostały wstrzymane prace Komisji Mieszkaniowej dotyczące rozpatrywania wniosków o przydział i zamianę mieszkania złożonych w 2019 roku.
Kiedy nastąpi wznowienie prac Komisji Mieszkaniowej?
Wznowienie prac Komisji Mieszkaniowej będzie możliwe po odwołaniu stanu epidemii i ograniczeń z tym związanych. Informacja o wznowieniu prac Komisji Mieszkaniowej zostanie zamieszczona na stronie internetowej urzędu.
Jak złożyć wniosek o najem lub zamianę lokalu mieszkalnego?
Druk wniosku o najem lub zamianę lokalu mieszkalnego wraz z załącznikami należy pobrać ze strony internetowej Urzędu Miejskiego - www.zawiercie.eu (Poradnik Interesanta). Wypełniony druk wniosku (razem z załącznikami, jeśli są wymagane) należy wrzucić do skrzynki podawczej przy wejściu do Urzędu Miejskiego lub wysłać pocztą. Prosimy o wcześniejsze telefoniczne poinformowanie pracownika o zamiarze złożenia wniosku (tel. 32 67 22 443).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 32 67 22 443.