Mówiąc najprościej, rozwój biznesu (BD) odnosi się do procesów, strategii i zadań mających na celu zwiększenie i rozszerzenie możliwości w ramach i pomiędzy różnymi firmami. Może to oznaczać rozszerzenie działalności, zwiększenie przychodów, podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych lub poprawę rentowności poprzez partnerstwo strategiczne. Bardziej ogólnie, BD to tworzenie długoterminowej wartości dla firmy z partnerstwa, klientów i rynków. Termin ten może odnosić się do każdego działania, bez względu na wielkość firmy, czy jest to firma for-profit czy non-profit, które ma na celu "rozwój" firmy w jakikolwiek sposób.
Business Development może być prowadzony wewnętrznie lub zewnętrznie z pomocą wykonawcy lub konsultanta. Jeśli firma zdecyduje się na skorzystanie z pomocy zewnętrznej strony w celu rozwoju biznesu, działania mogą być usprawnione dzięki Systemom Planowania, które rządy oddają do dyspozycji małych firm, aby im pomóc. Ponadto wykazano, że budowanie silnych fundamentów i dobrej reputacji znacznie ułatwia rozwój biznesu.
Różnica w przypadku sprzedaży
Zarówno rozwój biznesu, jak i sprzedaż mają na celu rozwój nowych firm. Istnieją jednak między nimi różnice. BD odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedaży. Dział rozwoju biznesu jest odpowiedzialny za prowadzenie zakwalifikowanych leadów dalej w dół lejka sprzedażowego. Jednak przedstawiciele ds. rozwoju biznesu nie są tymi, którzy faktycznie zamykają transakcje. W tym miejscu do akcji wkracza zespół sprzedaży. Główną rolą zespołu sprzedaży jest przynoszenie przychodów dla firmy. Przedstawiciele handlowi są odpowiedzialni za przeprowadzanie demonstracji produktów, prowadzenie negocjacji i zamykanie transakcji. Jeśli zespoły sprzedaży i rozwoju biznesu współpracują ze sobą efektywnie, wówczas przekształcenie potencjalnych klientów w płacących klientów staje się o wiele łatwiejsze. Rozróżnienie tych dwóch ról w firmie pozwala każdemu zespołowi na specjalizację i pełne skupienie się na swojej funkcji. Oznacza to, że Twoja firma będzie mogła rozwijać się o wiele bardziej efektywnie. Zarówno sprzedaż, jak i rozwój firmy wymagają podobnych umiejętności, co oznacza, że przedstawiciele BD, którzy chcą iść dalej w dół lejka sprzedaży i zamykać transakcje, są do tego doskonale przygotowani.
Rozwój biznesu we wszystkich działach
Działania związane z rozwojem biznesu obejmują różne działy w firmie, takie jak zarządzanie projektami, marketing, sprzedaż, zarządzanie kontami, zarządzanie dostawcami i zarządzanie produktami. Partnerstwo, networking, negocjacje i zarządzanie kosztami są również częścią tych działań. Wszystkie te różne zespoły i działania są integralną częścią strategii rozwoju biznesu.