Skąd wziąć pierwszego klienta?

Każdy, kto rozpoczyna prowadzenie działalności gospodarczej zastanawia się, ile czasu zajmie mu znalezienie pierwszego klienta. Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Nie ma również takiej samej recepty dla każdego, ponieważ wiele zależy od branży i celu biznesowego. W każdym przypadku najważniejsze jest aktywne działanie, nic nie zrobi się samo. Potrzebny jest czas i zaangażowanie. Ale czas przejść do rzeczy. Poniżej znajdą Państwo kilka praktycznych rad na zdobycie pierwszego i kolejnych klientów do swojej firmy.

Trening czyni mistrza

Zdobycie pierwszego klienta można porównać do przygotowywania się do biegu w maratonie. Jedno i drugie musi być poprzedzone odpowiednimi przygotowaniami. Zakładając firmę trzeba mieć dobry plan, kilka wyjść awaryjnych oraz odpowiednie nakłady finansowe. Bez tych elementów trudno utrzymać się na rynku dłużej niż kilka miesięcy, rok. Mając odłożone środki można przetrwać kilka pierwszych miesięcy, kiedy niezbędne są działania reklamowe, zakup akcesoriów identyfikujących markę. Istotna jest ponadto własna i konkretna wizja firmy, błądzenie po omacku jest najgorszym, co może spotkać początkowego przedsiębiorcę. Mając plan o wiele łatwiej trzymać się jego punktów i tym samym szybciej zdobyć klienta i zatrzymać go na dłużej. Dwie pierwsze zasady mają odzwierciedlenie w każdej branży, co potwierdzają wpisy na blogach typowo biznesowych. Przykładem jest https://aboutbiznes.pl, gdzie można znaleźć dużo potrzebnej wiedzy, nie tylko dla początkowych, ale również doświadczonych przedsiębiorców. Na samym początku wskazane są ponadto czas i spokój, ponownie po to, aby wytrwać w chwilach zwątpienia, utraty wiary we własne możliwości.

Trening czyni mistrza

Gdzie szukać klientów?

Klientów poszukuje się przede wszystkim w Internecie, działa to tak naprawdę w obie strony. Konsumenci regularnie szukają różnych produktów w sklepach internetowych, gdzie oszczędza się czas, choćby na staniu w kolejkach. Właśnie dlatego profile w mediach społecznościowych są obowiązkiem każdego właściciela firmy, w ten sposób buduje się świadomość marki i przyciąga do niej pierwszych klientów. Sprostanie ich oczekiwaniom prawdopodobnie zwróci się w postaci pozostawienia opinii o transakcji i poleceniu produktów, usług znajomym, rodzinie. Social media mają ogromną moc, ale pod pewnymi warunkami. Najważniejsza jest regularność dodawania postów, jeśli pojawiają się one zbyt rzadko, odstraszenie klienta jest wręcz zagwarantowane. Znaczenie social mediów jest poruszane w wielu wpisach, w tym na stronie https://aboutbiznes.pl, jak widać nie ma znaczenia, jaka to branża. W zdobyciu pierwszego klienta może pomóc również marketing szeptany, jeden z najbardziej popularnych form reklamy. To nic innego jak przedstawienie swojej oferty znajomym, którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa pokażą ją swoim znajomym, a tamci kolejnym. Jest to mechanizm przypominający pocztę pantoflową, ale z całą pewnością bardzo skuteczny. Sprawdziło to na swojej marce wielu przedsiębiorców, którzy na efekty nie musieli długo czekać.