Napisz świetny nagłówek - spraw, by pojawił się w wyszukiwarce

Nagłówki są naprawdę ważne, jeśli chodzi o SEO copywriting. Nagłówek jest jedną z pierwszych rzeczy, jakie widzą czytelnicy, dlatego ważne jest, aby do nich przemówił. Powinien również zawierać najważniejsze słowa i frazy kluczowe. Nagłówek powinien sprawić, że ludzie będą chcieli kliknąć na niego i dowiedzieć się więcej. Powinien ich zaciekawić. Już po przeczytaniu nagłówka powinieneś być w stanie stwierdzić, o czym będzie Twój wpis na blogu. Im lepszy nagłówek, tym więcej kliknięć na Twoją treść, a im więcej kliknięć, tym lepsze będzie Twoje SEO. Jeśli napiszesz świetny nagłówek, będzie się on pojawiał na szczycie wyników wyszukiwarek i wpłynie pozytywnie na Twoje pozycjonowanie.

Zadaj sobie pytanie: czego chce mój konsument?

Jeśli chodzi o SEO copywriting, musisz wziąć pod uwagę dwie rzeczy: czego chce Twój klient i czego nie chce Twój klient. Zastanów się, czego Twoi klienci oczekują od Twojej firmy lub produktu:

  • Jakie wyzwania chcą, abyś dla nich rozwiązał?

  • Jakie problemy chcieliby, abyś dla nich rozwiązał?

  • Co obiecuje dostarczyć Twój produkt lub usługa?

  • Jakie są niezaspokojone potrzeby Twoich klientów?

Pomoże Ci to w tworzeniu treści, które odpowiedzą na wyzwania, przed którymi stoją Twoi klienci i pozycjonuj Twój produkt pod kątem zaspokojenia tych potrzeb. Na przykład, jeśli sprzedajesz żywność ekologiczną, Twoi klienci prawdopodobnie stoją przed wyzwaniami związanymi z żywnością, która jest zdrowsza dla nich i ich rodzin. Mogą również borykać się z problemami związanymi z ceną żywności i jej pochodzeniem. Żywność ekologiczna jest droższa niż żywność konwencjonalna i często jest importowana z odległych miejsc.

Więcej korzyści, mniej cech

Jeśli chcesz tworzyć angażujące teksty, musisz pamiętać, by skupiać się na korzyściach, a nie na cechach. Klientów nie obchodzi, jak wspaniały jest Twój produkt, ile ma funkcji czy jak bardzo jest zaawansowany technologicznie. Zależy im na tym, jakie korzyści przynoszą im te cechy. Co ten produkt lub usługa robi dla mnie? Dlaczego ten produkt jest lepszy od konkurencji? Dlaczego powinienem go kupić? Co ten produkt robi dla mnie? Jakie problemy rozwiązuje? Jakie wyzwania pomaga mi pokonać? Co obiecuje mi ten produkt? Jakie korzyści odniosę dzięki temu produktowi? To są typy pytań, na które Twoi klienci szukają odpowiedzi, gdy odwiedzają Twoją stronę internetową. Pisząc tekst, staraj się skupić na tym, co Twój produkt lub usługa może zrobić dla klienta, a nie na tym, czym jest. Pisanie treści jest kluczem do marketingu internetowego, ale ważne jest również, aby zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarek. Stosując się do tych prostych kroków, możesz tworzyć treści, które przyciągną ruch na Twoją stronę.