Trudno wyobrazić sobie firmę, która ignoruje tak ważną kwestię jaką jest promocja za pomocą różnego rodzaju narzędzi marketingu internetowego. Wizytówka firmy w postaci strony www to nie wszystko. Aby zdobyć klienta warto pokazać własne przedsiębiorstwo na wiele różnych sposobów. Zbudowanie atrakcyjnie wizualnie strony internetowej, dodanie jej do wielu stron takich jak na przykład katalog firm oraz sprawienie, aby wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania na Google to tylko część elementów pozwalających na to, aby efektywnie zdobywać klientów. O czym należy jeszcze wiedzieć i w jaki sposób dotrzeć z przekazem reklamowym do większej liczby internautów?
Serwisy społecznościowe
Profil firmowy w serwisie społecznościowym takim jak na przykład Facebook to prestiż dla firmy i możliwość łatwiejszego nawiązywania kontaktów z osobami zainteresowanymi ofertą. Poprzez swój profil na takim portalu firma pokazuje, że jest otwarta na swoich odbiorców i chce z nimi budować stałą relację. Objawia się to tym, że osoba, która polubiła dany fanpage dostaje powiadomienia o nowych wpisach, może je komentować, udostępniać oraz reagować w różny sposób na to co pojawia się tam pojawia. Należy podkreślić, że obecność i regularna aktywność na portalu społecznościowym to przede wszystkim budowanie silnej i rozpoznawalnej marki.
Portale ogłoszeniowe i aukcyjne
Całkiem sporo osób przy szukaniu konkretnej usługi lub produktu korzysta głównie z portali ogłoszeniowych lub serwisów aukcyjnych. Warto więc jeśli firma ma swoje oferty również na tego rodzaju portalach. Jest to świetna metoda, aby pozyskać klienta, który przy wyszukiwaniu korzysta z innego rodzaju witryn internetowych. Należy zwrócić uwagę, że część portali tego typu pozwala na bezpłatne zamieszczanie ofert. Jest to więc swego rodzaju bezpłatna reklama, która z czasem może przynieść wymierne korzyści.