Czy jedynie pozycjonowanie wystarczy
Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - dlatego to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka wytwarza około osiemdziesiąt procent ruchu w Internecie . Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce żeby miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.
Aby strona mogła odnaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na jakiej nam zależy (w przypadku agencji SEO może to być np. pozycjonowanie stron w bydgoszczy, natomiast w przypadku hydraulika - hydraulik bydgoszcz, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane też jako pozycjonowanie witryny internetowej. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem
wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania prowadzące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania kieruje się nie tylko optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odsyłaczy zwrotnych – czyli off-site.
Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - albo to bezpośrednio sprzedażowe albo też promocyjne bądź inne.
Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem użytkowników. Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania strony, mobilność. Nawet jeżeli nasza strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to bez zadbania o te kwestie internauci po przejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko ją opuszczą.
Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak też algorytm wyszukiwarki Google.
Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, albo strona broni się sama. Czy jeśli wchodzili ażeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to wykonała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.
O co zadbać poza SEO
Przede wszystkim treść
Dobre, oryginalne teksty. Copywriting to sztuka, jeśli sam nie umiesz dobrze pisać lub po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.
Treść to też zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika, ale nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.
Zadbaj o UX - czyli User Experience
Twoja witryna powinna być czytelna, nawigacja winna być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość, witryna musi wyświetlać się bezproblemowo na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji strony nie może sprawiać kłopotów