Marketing intetnetowy a pozycjonowanie stron w Google

Czy jedynie pozycjonowanie wystarczy

Wyszukiwarka Google to elementarne źródło informacji w Necie, a co za tym idzie w ogóle - dlatego to Internet jest już podstawowym źródłem informacji w ogóle. Wyszukiwarka wytwarza około osiemdziesiąt procent ruchu w Internecie . Rzeczą naturalną jest, iż każdy kto posiada stronę internetową o charakterze komercyjnym chce żeby miała ona czołowe miejsca w wynikach Google.

Aby strona mogła odnaleźć się w top10 lub top5 na frazę, na jakiej nam zależy (w przypadku agencji SEO może to być np. pozycjonowanie stron w bydgoszczy, natomiast w przypadku hydraulika - hydraulik bydgoszcz, należy zadbać o SEO – czyli search engine optimization rozumiane też jako pozycjonowanie witryny internetowej. O ile SEO to jak sama nazwa wskazuje optymalizacja strony WWW pod względem

wyszukiwarek to pojęcie “pozycjonowanie strony” jest szersze – zawiera wszystkie działania prowadzące do podwyższenia pozycji witryny w wyszukiwarkach. Na te działania kieruje się nie tylko optymalizacja witryny, czyli tak zwane działania on-site lecz także budowanie profilu odsyłaczy zwrotnych – czyli off-site.

Jednakże same wysokie pozycje w wyszukiwarce Google nie wystarczą ażeby nasza strona internetowa przynosiła oczekiwane rezultaty - albo to bezpośrednio sprzedażowe albo też promocyjne bądź inne.

Strona musi być przede wszystkim zbudowana pod kątem użytkowników. Należy zadbać o treść, UX, szybkość ładowania strony, mobilność. Nawet jeżeli nasza strona jest na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to bez zadbania o te kwestie internauci po przejściu na nią nie zainteresują się tym co mamy dla nich wykonane i szybko ją opuszczą.

Dlatego projektując stronę należy od razu brać pod uwagę zarówno internautów jak też algorytm wyszukiwarki Google.

Zapomnij na chwilę o Google i sprawdź, albo strona broni się sama. Czy jeśli wchodzili ażeby na nią osoby na przykład z portali społecznościowych to wykonała ona wrażenie o jakie tobie chodzi.

O co zadbać  poza  SEO

Przede wszystkim  treść

Dobre, oryginalne  teksty. Copywriting to sztuka,  jeśli  sam nie umiesz dobrze pisać  lub  po prostu nie masz cierpliwości lub czasu - poszukaj specjalisty.

Treść to  też  zdjęcia i grafiki. Mają korespondować z tekstem, inspirować użytkownika,  ale  nie sugerować czegoś czego nie oferujesz.

Zadbaj o UX - czyli User Experience

Twoja  witryna   powinna  być czytelna, nawigacja  winna  być logiczna. Strona powinna szybko się ładować. Mobilność - to już oczywistość,  witryna  musi wyświetlać się  bezproblemowo  na małych ekranach przenośnych urządzeń a nawigowanie mobilnej wersji  strony  nie może  sprawiać   kłopotów