Ekrany LED to bardzo efektowny nośnik reklamowy, pozwalający na uzyskanie nawet największych ścian wizyjnych. Mogą być one wykorzystane we wnętrzach budynków, np. centrów handlowych, jak i na zewnątrz, tworząc bardzo skuteczną reklamę w przestrzeni miejskiej. Jak wybrać odpowiedni ekran i czym charakteryzuje się to rozwiązanie?

Ściany LED – efektowne rozwiązanie reklamowe

Reklamy są widoczne wszędzie – w efekcie coraz trudniej zdobyć nimi zainteresowanie odbiorców, przyzwyczajonych do oglądania promujących daną firmę czy produkt grafik. Aby reklama była skuteczna, musi więc wyróżniać się spośród innych materiałów – sposobem na naprawdę efektowną, przyciągającą uwagę odbiorców reklamę są ekrany LED. Można z ich pomocą stworzyć dowolnych rozmiarów ścianę wizyjną, na której mogą być wyświetlane grafiki lub spoty reklamowe – dzięki unikalnemu charakterowi tego typu nośnika, reklama przyciągnie uwagę wielu osób, doskonale spełniając swoje zadanie. Instalacje audiowizualne tego typu można zastosować we wnętrzach budynków, np. w centrach handlowych, jak i na zewnątrz, tworząc w przestrzeni miejskiej dużą, przyciągającą spojrzenia reklamę.

Ekran LED – jakie ma zalety?

W tradycyjnych ścianach wizyjnych wykorzystywano ekrany LCD, jednak coraz częściej wypierają je ekrany LED, korzystające z nowoczesnej technologii diod elektroluminescencyjnych. Modele ledowe odznaczają się lepszym kontrastem i jasnością obrazu, pozwalają także na stworzenie większych powierzchni wyświetlania o niestandardowych kształtach. W efekcie z ich pomocą można stworzyć całkowicie spersonalizowaną instalację audiowizualną, która będzie dostosowana do danej przestrzeni i zapewni najlepszy odbiór materiałów reklamowych.

Przy wykorzystaniu ekranów ledowych można liczyć na dużą wyrazistość kolorów, włącznie z czarną barwą, dzięki czemu obraz zyskuje na jakości i jest doskonale widoczny dla odbiorców również w warunkach zewnętrznych, przy mocnym, naturalnym oświetleniu. Co ważne, po złączeniu modułów nie widać na wyświetlanym obrazie ich krawędzi – pozwalają na stworzenie jednolitej powierzchni. Można wykorzystać modele o dużej rozdzielczości, które zapewnią wyraźny obraz także z małej odległości, co pozwala na stworzenie instalacji w dowolnym miejscu.

Do zalet tego typu rozwiązania zalicza się także jego wytrzymałość i niskie koszty serwisowe – ekrany LED cieszą się bardzo długą żywotnością, co przekłada się na ich dużą ekonomiczność. Są również łatwe w instalacji, a montaż może zostać dokonany na kilka różnych sposobów – np. z przytwierdzeniem do ściany lub do podłogi.

Ekrany LED – najskuteczniejsza reklama w przestrzeni miejskiej

Wybór rozdzielczości

Aby dobrać ekran LED o odpowiednich parametrach, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego rozdzielczość – dostępne są moduły o różnej rozdzielczości, przy czym te o wyższym parametrze najlepiej sprawdzają się w przypadku ścian wizyjnych, które znajdują się blisko odbiorców. Przy większych odległościach można wybrać modele o niższej rozdzielczości, w których liczba diod jest mniejsza.

Ceny ekranów LED

Cena, w jakiej można dostać ekran LED jest zależna od wyboru poszczególnych modułów oraz projektu ściany LED. Wykonuje się je na indywidualne zamówienia, dopasowane do wszystkich oczekiwań i potrzeb klientów, dlatego wyceny dokonuje się oddzielnie dla każdego zlecenia. Producenci ekranów LED dostarczają rozwiązania o różnej rozdzielczości i parametrach, dlatego warto wysłać zapytanie o wycenę w sklepach zajmujących się wyposażeniem audiowizualnym.