Korzyści z obecności firmy na LinkedIn

Firma, która ma już aktywne konto w serwisie Facebook oraz Instagram i planuje założenie konta firmowego na LinkedIn może zadać sobie pytanie – czy portal Linkedin będzie w stanie przynieść tak samo duże korzyści jak te dwa gigantyczne portale społecznościowe? Jeśli tak to jakie będą to korzyści? Ten artykuł pozwoli zagłębić się w ten temat i wskazać konkretne odpowiedzi. Warto zainteresować się tematem właśnie teraz, gdy rynek dóbr i usług zmaga się z nadzwyczajną sytuacją kryzysową (w takich sytuacjach z pomocą wszystkim zagrożonym firmom spieszą agencje interaktywne, takie jak https://kryzysowy.marketing).

Specyfika LinkedIn

Mimo tego, że pod wieloma względami obsługa LinkedIn przypomina znacznie tą typu Facebook to jednak ma kilka zasadniczych różnic. Warto zwrócić na nie uwagę szczególnie w momencie publikowania nowych treści na firmowej stronie LinkedIn. Użytkownicy Facebooka poszukują zwykle rozrywki, humoru, ciekawostek, porad i świeżych informacji w różnych dziedzinach. Natomiast LinkedIn ma w założeniu służyć budowaniu relacji biznesowych i ma pokazywać bardziej profesjonalną stronę firmy, a więc kwestie związane z jej branżą, zatrudnieniem, szkoleniami itp.

Jak zacząć odnosić korzyści?

Profil firmowy powinien być przygotowany w sposób profesjonalny, łącznie ze zdjęciami i grafikami. Należy również zwrócić uwagę na to, aby regularnie pojawiały się na nim nowe wiadomości i inne aktualizacje dotyczące samej firmy lub branży w której działa firma. Koniecznie należy zadbać o to, aby publikowane treści były atrakcyjne wizualnie, co oznacza, że do każdego postu dobrze jest dołączyć jakieś zdjęcie, obrazek lub infografikę. Można również dołączyć film wideo.

Konkretne korzyści

Z pewnością wpłynie to na rozpoznawalność marki nie tylko w gronie potencjalnych klientów, ale również zaprzyjaźnione firmy, inwestorzy oraz osoby poszukujące kontaktów biznesowych będą spoglądać przychylniejszym wzrokiem na to co ma w swojej ofercie przedsiębiorstwo. Jeśli firma będzie udzielać się w grupach tematycznych oraz w swoim profilu publikować ciekawe artykuły eksperckie to będzie to znak, że przywiązuje wagę do tego, aby dzielić się wiedzą i jest otwarta na nowe możliwości. W większości firm, szczególnie działających w wąskich specjalizacjach, problemem jest odnalezienie dobrze wykwalifikowanych pracowników. LinkedIn przychodzi z pomocą w tej kwestii, umożliwiając wyszukiwanie potencjalnych pracowników dzięki zaawansowanej wyszukiwarce. Równie łatwo jest dla zwykłego użytkownika odnaleźć firmy, które działają w konkretnych dziedzinach lub poszukują pracowników, którzy posiadają wybrane umiejętności. Należy też wspomnieć, że LinkedIn umożliwia świetną promocję pozostałych aktywności firmy w internecie, można dzięki temu łatwiej promować na przykład sklep internetowy lub blog firmowy. Więcej informacji na ten temat znaleźć można pod adresem in.48.media