Dlaczego e-mail marketing jest skuteczny?

Wiele firm, które inwestują ogromne kwoty w reklamę w internecie dość często pomija znaczenie e-mail marketingu. Trzeba przyznać, że metoda komunikacji za pomocą poczty elektronicznej była popularna jeszcze wiele lat temu, później została owiana złą sławą ze względu na nachalne wysyłanie wiadomości e-mail z których nie można było łatwo zrezygnować, a później trafiały one do spamu. Dziś jednak się to diametralnie zmieniło, wiadomości reklamowe e-mail są znacznie bardziej przyjazne i sprecyzowane pod kątem odbiorcy. Ten artykuł postara się wskazać powody na to, że warto dać szansę e-mail marketingowi.

Konkretne korzyści z e-mail marketingu

Po pierwsze i wręcz najważniejsze – wysyłanie wiadomości elektronicznych jest względnie tanie. Nawet jeśli posiadamy bardzo dużą liczbę odbiorców to może okazać się, że koszt wysłania wiadomości do jednego odbiorcy w przypadku całkiem sporej bazy danych może wynosić nawet jednego grosza lub mniej. Wszystko zależy oczywiście od wielu innych parametrów związanych z częstotliwością wysyłania wiadomości itp.

Po drugie – to nic skomplikowanego. Mimo, że stworzenie interesującego szablonu wiadomości e-mail może zająć trochę czasu i wymaga pewnej wiedzy to warto zwrócić uwagę na to, że w przypadku jeśli skorzystamy z usług agencji marketingowej to zrobią to za nas! Wystarczy dostarczyć im pomysł, zdjęcia, tekst i koncept. Można oczywiście przygotować własny projekt i nie jest to wcale trudne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej w jaki sposób to działa sprawdź ofertę na https://kryzysowy.marketing niezależnie od tego czy masz już własny szablon, czy chcesz skorzystać w tej kwestii z wiedzy ekspertów.

Po trzecie – jest skuteczny. Jeśli porównamy to chociażby do reklamy, która wyświetla się przez chwilę na portalu społecznościowym, na tzw. wallu, to oczywistym jest fakt, że w natłoku informacji dużo osób zwyczajnie pomija takie treści. Również to, że reklama wyświetlona po prostu w złym momencie zostanie zignorowana. Wiadomości ze skrzynki poczty elektronicznej można odczytać w dowolnym momencie i zwykle jest to związane z tym, że osoba poświęca całą swoją uwagę na to, aby sprawdzić co trafiło do jej skrzynki.

Po czwarte – precyzyjne kierowanie wiadomości do osób, które autentycznie są zainteresowane ofertą. Oferta reklamowa trafia w konkretne gusta. Mail marketingowy z zapytaniem świadczy o tym, że zależy nam na opinii danej osoby. Wszystkie wiadomości trafiają do osób, które kiedyś zapisały się do newslettera i chcą być powiadomione o nowej promocji lub dowiedzieć się czegoś nowego o firmie.