W Starostwie Powiatowym w Zawierciu odbyło się spotkanie robocze związane z przygotowywanymi przez urząd Uproszczonymi Planami Urządzenia Lasu dla wszystkich obrębów gmin: Poręba, Włodowice, Szczekociny i Żarnowiec.

Plany sporządzane są dla lasów, stanowiących własność osób fizycznych i wspólnot gruntowych, a więc tych, nad którymi nadzór sprawuje Starosta.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele nadleśnictw, zainteresowanych gmin oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach. Powiat Zawierciański reprezentowali Wicestarosta Paweł Sokół, Beata Szydłowska – naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie oraz pracownicy współpracujący z instytucjami w zakresie sporządzania UPUL: kierownik Ewa Paulewicz – Koryl i inspektor Andrzej Guzik.

Omówiono aspekty dotyczące sporządzenia dokumentów i ustalenia terminów ich wyłożenia do wglądu właścicielom. Zgodnie z ustawą: "o wyłożeniu uproszczonego planu urządzenia lasu wójt (burmistrz, prezydent miasta) informuje pisemnie właścicieli lasów z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego". Właściciele lasów będą mogli wnosić zastrzeżenia do zapisów zawartych w dokumencie przez 60 dni od dnia jego wyłożenia w urzędzie gminy.

Prace nad UPUL zakończą się w drugim kwartale 2020 r.