PROTOKÓŁ z konkursowego przeglądu zespołów muzycznych w dniu 24. 10. 2021r przeprowadzonego w ramach Festiwalu Muzycznego Artystów Nieprofesjonalnych W Jurajskiej Zagrodzie" organizowanego w Miejskim Ośrodku Kultury „Centrum” im. Adama Mickiewicza w Zawierciu.

Jury w składzie:

  1. Tadeusz Pacan - przewodniczący
  2. Roman Kryst - członek
  3. Marian Koziak - członek
  4. Monika Nowosadko - członek

po dokonaniu przeglądu 19 zespołów muzycznych i muzyczno-wokalnych stosując skalę ocen od 0 do 6 i następujące kryteria:

  1. Charakter opracowań muzycznych.
  2. Charakter opracowań wokalnych .
  3. Skład instrumentalny kapeli w stosunku do prezentowanego repertuaru.
  4. Poziom techniczny wykonania .
  5. Dobór repertuaru w stosunku do poziomu wiekowego wykonawców.
  6. Ogólne wrażenie artystycznej prezentacji.

Postanowiło przyznać następujące miejsca i nagrody finansowe :

- 1. MIEJSCE DLA KAPELI PODWÓRKOWEJ OLD BOBRORZE

- 1. MIEJSCE DLA ZESPOŁU ŚPIEWACZEGO „KAROLINKI”

- 1. MIEJSCE DLA ZESPOŁU ŚPIEWACZEGO „OD DO”

- 1. MIEJSCE DLA KAPELI FOLKOWEJ JANICEK

- 2. MIEJSCE DLA ZESPÓŁU WOKALNO – INSTRUMENTALNY „TĘCZA”

- 2. MIEJSCE DLA REGIONALNEGO ZESPOŁU FOLKLORYSTYCZNEGO JAWORZNIK

- 2. MIEJSCE DLA LUDOWEGO ZESPOŁU ŚPIEWACZEGO – SPOD BUCZYNY

- 3. MIEJSCE DLA KGW „KARLINIANKI”

- 3. MIEJSCE DLA ŚLĄSKO FERAJNA

- 3. MIEJSCE DLA REGIONALNEGO ZESPOŁU FOLKLORYSTYCZNEGO „ROGOZANKI”

- 3. MIEJSCE DLA REGIONALNEGO ZESPOŁU ŚPIEWACZEGO „JAŚKOWICZANIE”

- 3. MIEJSCE DLA KGW ZESPÓŁ FOLKLORYSTYCZNY BZOWIANIE

- 4. MIEJSCE DLA KAPELI „SWOJACY”

- 4. MIEJSCE DLA ZESPOŁU RYCZOWIANKI

- 4. MIEJSCE DLA ZESPOŁU ŚPIEWACZEGO „MIERZĘCANKI”

- 4. MIEJSCE DLA KAPELI REGIONALNEJ „MIERZĘCICE”

- 4. MIEJCE DLA ZESPOŁU ŚPIEWACZY „TOPOROWIANKI”

- 4. MIEJSCE DLA KAPELI GRÓDKÓW

- 4. MIEJSCE DLA KAPELI KOSZTOWIOKI

Podsumowując przeprowadzony przegląd jury stwierdza, co następuje :

- większość zespołów prezentowała wyrównany poziom, starannie odtwarzając prezentowane treści utworów dobierając również stosowne ubiory oraz rekwizyty i elementy sceniczne .

- docenić należy ogromne zaangażowanie osobiste kadry prowadzącej oraz członków poszczególnych zespołów, którzy pracując nieraz w bardzo trudnych warunkach, przy braku wsparcia ze strony miejscowych władz oraz powszechnie znanych problemach finansowych – potrafią uzyskać zadziwiająco dobre efekty swojej pracy .

- bardzo pozytywnym zjawiskiem jest rozwijająca się tendencja do powstawania zespołów wielopokoleniowych , gdzie starsi jako żywi nosiciele dawnych tradycji przekazują je bezpośrednio dzieciom i młodzieży .

- istnieje konieczność organizowania warsztatów dla kadry prowadzącej , gdyż wiele błędów popełnianych przez zespoły wynika z braku odpowiedniej wiedzy muzycznej, reżyserskiej i choreograficznej niektórych instruktorów.

- Jury doceniając starania organizatorów stwierdza, że kontynuowanie tego typu konkursowych form przeglądowych jest bardzo potrzebne, gdyż mobilizuje zespoły do szerszego poszukiwania i dokumentowania zanikających już dawnych tradycji muzykowania rodzinnego, podwórkowego , ulicznego, regionalnego oraz innych form amatorskiego muzykowania różnych okolicznościach naszego życia codziennego, co jest również bardzo ważnym elementem integrującym mieszkańców .

Podkreślić należy , że bardzo często działające w swym środowisku takie zespoły są jedynymi nosicielami i promotorami tego typu dawnych tradycji własnego regionu przyczyniając się do odtwarzania często już zapomnianych tradycyjnych form zwyczajowego muzykowania w regionie.

Na tym protokół zakończono.