Chcesz, by Twoja strona była wysoko w Google? Stosuj się do wytycznych twórców wyszukiwarki!

2 min czytania
Chcesz, by Twoja strona była wysoko w Google? Stosuj się do wytycznych twórców wyszukiwarki!

Chcesz, by Twoja strona była wysoko w Google? Stosuj się do wytycznych twórców wyszukiwarki!

Kto jest wysoko w Google, ten ma klientów. Ta zasada obowiązuje od paru dekad i nic nie wskazuje na to, by cokolwiek miało się tutaj zmienić. Największa wyszukiwarka internetowa wciąż rośnie, obrastając w nowe funkcje dla użytkowników a ci darzą ją niesłabnącym zaufaniem. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB podkreślają, że istnieje wiele dróg prowadzących na szczyt wyników wyszukiwania. Aczkolwiek nie wszystkie są równie skuteczne i bezpieczne. Optymalny szlak wytycza sam gigant z Mountain View.

Wskazówki Google dla webmasterów zawierają zarówno podstawy, jak i zaawansowane rozwiązania

Wystarczy relatywnie niewielki wysiłek, aby zoptymalizować swoją firmową stronę pod sposób funkcjonowania wyszukiwarki. To wiedza darmowa, ogólnodostępna wystarczy regularnie odwiedzać strony Google dla developerów, by być na bieżąco ze wszystkimi zmianami i ostatnimi wytycznymi. Najpierw dział Podstawy SEO”, potem SEO dla zaawansowanych”, a dalej już szczegółowe omówienia kodu tworzonego z myślą o specyficznych funkcjonalnościach na stronie internetowej. Z początku może się nawet wydawać, że pozycjonowanie z Google w zupełności wystarczy, by przebić się do TOP 3 na najbardziej zyskowne frazy. Cóż, gdyby faktycznie tak było, wszystkie witryny w internecie wyglądałyby identycznie, różniąc się co najwyżej kolorystyką.

Newralgiczne szczegóły na temat działania algorytmów Google oraz czynników rankingowych pozostają tajemnicą. Nie należy spodziewać się, że w zbiorze wytycznych dla webmasterów znajdzie się gotowy przepis na osiągnięcie i utrzymanie pierwszej pozycji. Tym bardziej, że wyszukiwarka aktualizowana jest nawet kilka razy dziennie, a zbiór wskazówek nt. tworzenia stron przyjaznych Google raz na kilka miesięcy.

Specjaliści z rożnych agencji SEO m.in. afterweb.pl, poświęcają mnóstwo czasu i zasobów na to, by odkryć jak najwięcej mechanizmów stojących za najpopularniejszym narzędziem w internecie. I odnoszą na tym polu pewne sukcesy.

Aby pozycjonowanie z Google było maksymalnie skuteczne, czasami trzeba trochę nagiąć obowiązujące zasady

Ścisłe trzymanie się absolutnie wszystkich zaleceń twórców wyszukiwarki sprawiłoby, że polepszanie swojego miejsca w rankingu trwałoby wieki. Jednym z głównych czynników rankingowych Google są linki polecające z domen zewnętrznych. Według czystego” White Hat SEO:

  • wszelkie odnośniki muszą być pozostawiane w naturalny sposób

  • zabronione jest uczestnictwo w jakichkolwiek systemach wymiany linków

  • hiperłącza w artykułach sponsorowanych powinny być oznaczone specjalnymi atrybutami

Tymczasem marketing szeptany w internecie wciąż ma się świetnie. Zwłaszcza na różnego rodzaju forach, które są wprost zalewane wątkami i postami, które do dyskusji wnoszą tyle, co nic służą tylko pozostawieniu linka. A płatne publikacje w mediach online częściej sygnowane są jako materiał partnera” , niż artykuł sponsorowany”. O brakach w kodzie wokół linków już nie wspominając. W rzeczywistości zatem pozycjonowanie to proces, w którym trzeba balansować na granicy pomiędzy wymogami Google a próbami przechytrzenia algorytmów wyszukiwarki.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

zawiercieonline_kf