Ile kosztuje SEO?

Wysoko pozycjonowana strona internetowa jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Śmiało można powiedzieć, że wdrożenie działań SEO jest konieczne, jeżeli chcemy mierzyć się z konkurencją, której nie brakuje. Duże biznesy mają zespoły specjalistów, które każdego dnia aktualizują strony tak, aby były zgodne ze stale zmieniającymi się wymaganiami wyszukiwarek internetowych. Nie musisz jednak płacić kroci na zatrudnienie nowych pracowników, a wystarczy, że skorzystasz z oferty agencji marketingowej. Ile może kosztować usługa SEO i co wchodzi w jej skład? Dowiesz się tego z tego artykułu.

Czy inwestycja w pozycjonowanie strony się opłaca?

Ludzie spędzają coraz więcej czasu online. Nic dziwnego, że każdy chce rywalizować o jak najwyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Odpowiednia widoczność w sieci jest obecnie najlepszym narzędziem do poprawy wskaźnika konwersji. Co to takiego? Do konwersji dochodzi, gdy odbiorca wykona na naszej stronie pożądane przez nas działania, takie jak zakup produktu lub zapisanie się do newslettera. Można więc śmiało powiedzieć, że inwestycja w pozycjonowanie strony się opłaca, a co więcej, może się bardzo szybko zwrócić.

Poprawa wskaźnika konwersji może nastąpić po zoptymalizowaniu strony pod kątem SEO. Co więcej, to nie jest jedyna korzyść płynąca z wykonania na stronie takiej optymalizacji. Właściciele zoptymalizowanych witryn, na których w wyniku odpowiednich działań doszło do znacznego wzrostu ruchu, mogą liczyć także na:

  • poprawę wizerunku firmy
  • zwiększenie rozpoznawalności marki
  • pozyskiwanie nowych klientów i zwiększenie zysku dla firmy

Ile może kosztować usługa SEO i czy taka inwestycja się opłaca?

Co obejmuje usługa SEO?

Optymalizacja SEO strony WWW powinna zostać wykonana przez grupę specjalistów, którzy posiadają odpowiednią wiedzę oraz znają wymogi wyszukiwarki Google. W skład optymalizacji SEO wchodzi bowiem:

  • audyt SEO

Audyt SEO powinien zostać wykonany na samym początku, przed podjęciem się jakichkolwiek działań z zakresu SEO. Można go wykonać samodzielnie lub skorzystać z pomocy agencji marketingowej, np. WeNet, która oferuje podstawowy audyt SEO zupełnie bezpłatnie. Celem takiego działania jest określenie tego, które elementy strony zostały zaniedbane i potrzebują dopracowania pod kątem SEO.

  • analiza słów kluczowych i analiza konkurencji

Jako właściciel strony internetowej powinieneś wiedzieć, czego i w jaki sposób szukają w Internecie Twoi potencjalni klienci. Na tym etapie specjaliści określają jakich słów kluczowych używają Twoi odbiorcy, co będzie przydatne na kolejnym etapie usługi SEO.

  • optymalizacja treści

Ten etap to już samo tworzenie lub poprawa istniejących treści. Wcześniej wspomniane słowa kluczowe są zawierane w artykułach blogowych czy też opisach produktów, dzięki czemu algorytmy wyszukiwarki Google traktują je jako bardziej wartościowe. To przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

  • optymalizacja strony pod kątem technicznym

Twoja witryna musi być dostosowana do wymagań robotów wyszukiwarek. Można to osiągnąć dzięki:

  • poprawnym adresom URL,
  • szybkiemu ładowaniu strony,
  • zapewnieniu bezpieczeństwa witryny,
  • poprawnym linkom i przekierowaniom,
  • unikalnym tekstom,
  • poprawnym meta danych i nagłówkom,
  • przystosowaniu strony do różnych urządzeń (responsywności).

Jeśli powyższe elementy nie są zgodne z wymaganiami Google, należy je przeanalizować i wprowadzić niezbędne poprawki.

  • budowanie profilu linkowego

Dodatkowo, bardzo istotnym aspektem usługi SEO jest budowanie profilu linkowego, co często określa się mianem link buildingu. Polega to na pozyskiwaniu bezpiecznych linków na różnych stronach zewnętrznych, które służą jako odnośniki do danej witryny.

Ile może kosztować usługa SEO?

Strony internetowe znacznie różnią się od siebie. Posiadają inne moduły i pełnią inne funkcje. To jeden z powodów, dlaczego usługa SEO musi być wyceniana indywidualnie dla każdego klienta. Wycena optymalizacji SEO określana jest m.in.: na podstawie poniższych czynników:

  • liczby podstron na Twojej witrynie
  • rodzaju strony WWW
  • tego, jakie muszą zostać użyte narzędzia analityczne
  • ilości treści w serwisie i poza nim
  • tego, jak dużych zmian wymaga witryna
  • konkurencyjności branży
  • historii i wieku domeny

Odpowiednio wykonana usługa SEO może przynieść rezultaty, które przerosną Twoje oczekiwania. Pamiętaj jednak, aby nie zwlekać z podjęciem się współpracy z firmą zewnętrzną, np. agencją marketingową WeNet. Czas płynie, a konkurencyjne firmy nieustannie podejmują się działań, które pozwalają im pozycjonować się wyżej niż inni.

Już dziś wejdź na WeNet.pl, skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO i rozpocznij współpracę z zespołem specjalistów, którzy zajmą się Twoją stroną pod kątem SEO. Twoja strona internetowa już wkrótce będzie docierała do dużego grona odbiorców dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Co więcej, inwestycja szybko się zwróci, dzięki poprawie wskaźnika konwersji – niezależnie czy chodzi o sprzedaż produktów czy zapisy do newslettera.